REGULAMIN



www.elpolako.pl – sklep internetowy działający pod adresem www.elpolako.pl. Sklep internetowy pośredniczy w sprzedaży produktów i umożliwia składanie zamówień. Wszystkie zdjęcia oraz materiały graficzne, a także teksty i definicje są wyłączną własnością firmy New Media Sławomir Krawczyk sp. k. i są chronione prawem autorskim. Kopiowanie w całości lub też fragmentach elementów sklepu www.elpolako.pl bez wyraźnego, pisemnego zezwolenia firmy New Media Sławomir Krawczyk sp. k. jest zabronione.

Właściciel sklepu– właścicielem sklepu internetowego www.elpolako.pl jest New Media Sławomir Krawczyk sp. k. mająca siedzibę przy ul. Żmigrodzkiej 249 B, 51-129 Wrocław; NIP: 894-282-45-09; REGON: 020048623 KRS: 0000970272

Adres wysyłkowy – wszelką korespondencję, zwroty (odstąpienia od umowy) i reklamacje towarów proszę wysyłać na adres: New Media Sławomir Krawczyk sp. k. ul. Żmigrodzka 249 B, 51-129 Wrocław

Przeglądarka internetowa – oprogramowanie pozwalające na przeglądanie zawartości sklepu www.elpolako.pl. Potrzebne do prawidłowego działania sklepu www.elpolako.pl. Przeglądarka internetowa powinna mieć włączoną obsługę 'Cookies' (domyślnie tak jest) obsługiwać JavaScript oraz DHTML i prawidłowo interpretować style dokumentu (CSS). Obsługa JavaScript jest niezbędna do dokonania płatności za pośrednictwem Przelewy24 lub Blue Media. Więcej o zakresie i sposobach wykorzystywania plików Cookies znajduje się w Polityce Prywatności. Ponadto informuje się Użytkowników końcowych, że serwis www.elpolako.pl wykorzystuje pliki 'Cookies' dotyczące zachowań Użytkowników w serwisie.

Cookies (ciasteczka) - to pliki z informacjami konfiguracyjnymi, wysyłane do komputera użytkownika sklepu w celu identyfikacji i późniejszego ułatwienia korzystania z witryny. Nie są one szkodliwe dla komputera i danych w nim zawartych. Jest możliwe korzystanie ze sklepu także bez użycia plików Cookies, ale dopiero po odpowiednim ustawieniu przeglądarki internetowej. Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do Cookies w Twojej przeglądarce lub w konfiguracji usługi.

RSS – alternatywny sposób przeglądania zawartości stron internetowych bez konieczności jej wyświetlania. Korzystanie z RSS wymaga niekiedy zainstalowania odpowiedniego oprogramowania lub rozszerzenia. Najnowsze przeglądarki internetowe mają wbudowaną obsługę RSS. Kanały RSS udostępnione w sklepie mokestoryshop.pl umożliwiają wysyłanie informacji o nowych produktach, promocjach, a także nowych wątkach na blogu. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z usługi RSS.

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest New Media Sławomir Krawczyk sp. k. z siedzibą pod adresem Żmigrodzka 249 B 51-129 Wrocław, e-mail: sklep@elpolako.pl

  2. Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:


    Cel przetwarzania danych

    Podstawa prawna

    Realizacja zamówień i ich obsługa

    art. 6 ust. 1 lit. b) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (wykonanie umowy)

    Umożliwienie korzystania ze Strony, dokonywania zakupów

    art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy) – w odniesieniu do zamawiającego

    art. 6 ust. 1 lit f) RODO (prawnie uzasadniony interes – kontakt z osobami realizującymi umowę w imieniu zmawiającego) - w odniesieniu do osób występujących w imieniu zamawiającego

    Obsługa procesu składanych reklamacji

    art. 6 ust. 1 lit. c) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (obowiązek prawny)

    Dochodzenie roszczeń oraz podjęcie działań w związku z procesem windykacji należności

    art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (prawnie uzasadniony interes - dochodzenie roszczeń, podejmowanie działań o charakterze windykacyjnym)

    Marketing bezpośredni (wysłanie informacji handlowych)

    art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (prawnie uzasadniony interes – promowanie towarów i usług oferowanych przez Administratora danych)

    Prowadzenie działań analitycznych , funkcjonalnych, reklamowych i statystycznych dotyczących aktywności użytkowników na Stronie za pośrednictwem Cookies lub innych podobnych technologii. Instalowanie plików Cookies w tym celu może wymagać uzyskania dodatkowej zgody na podstawie odrębnych przepisów prawa.

    art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – prowadzenie działań analitycznych, funkcjonalnych, reklamowych i statystycznych dotyczących Strony w celu rozwoju i udoskonalania usług



  3. Odbiorcami danych osobowych będą firmy współpracujące z Administratorem Danych w szczególności firmy informatyczne, agencje marketingowe, firmy doradcze, księgowe, a także podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie przepisów prawa.

  4. Okres przechowywania danych osobowych zgromadzonych przez Spółkę uzależniony jest od celu, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:

    a) okres realizacji zamówień i ich obsługi – w przypadku przetwarzania danych w celu realizacji zamówień i ich obsługi,

    b) okres niezbędny do rozpatrzenia złożonej reklamacji – w przypadku przetwarzania danych w celu obsługi procesu składanych reklamacji

    c) do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym;

    d) do momentu wniesienia przez sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,

    e) po okresach wskazanych w pkt a) - d) przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.

  5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące prawa:

    a) prawo dostępu do treści danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych,

    b) prawo do przenoszenia danych, w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia oraz realizacji zamówień i ich obsługi oraz obsługi procesu składanych reklamacji,

    c) prawo do wniesienia sprzeciwu, w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych

    d) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

  6. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości nawiązania współpracy. Podanie danych w pozostałych celach wskazanych w pkt 2 jest dobrowolne, jednak niezbędne do ich realizacji.

Kurier – osoba doręczająca przesyłkę. Skompletowane zamówienia są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD lub Paczkomaty InPost.

Magazyn – miejsce, w którym następuje realizacja i kompletowanie zamówień Klientów. Godziny pracy magazynu to poniedziałek 07:00 - 16:00, wtorek, środa, czwartek 07:00 - 15:00, natomiast piątek 07:00 - 14:00

Dni robocze– wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Dowód zakupu – potwierdzając zapoznanie się z regulaminem serwisu, Klient jednocześnie potwierdza i akceptuje, że dowodem zakupu jest faktura, którą otrzymuje elektronicznie na adres e-mailowy podany w zamówieniu po jego finalizacji. Dowód zakupu uprawnia do odstąpienia od umowy (zwrotu towaru) oraz reklamacji z tytułu gwarancji lub rękojmi.

Produkty – towary oferowane na stronach sklepu www.elpolako.pl. Wszystkie nazwy produktów i znaki towarowe są wyłączną własnością ich producentów i podlegają ochronie prawnej. Zgodnie z obowiązującym prawem informujemy, że właściciel sklepu jest importerem (wprowadzającym do obrotu na teren RP) sprzedawanych przez siebie produktów. Oferta i ceny produktów ważne są do wyczerpania zapasów. Ceny produktów są podawane z PLN i zawierają wszystkie należne cła i podatki. Na karcie produktu znajduje się podstawowa informacja o właściwościach i rozmiarach produktu, jego cena, materiał, z którego jest wykonany itp. Zdjęcia produktów możliwie jak najwierniej oddają rzeczywisty ich wygląd. Informujemy jednak, że kolory mogą nieznacznie się różnić, spowodowane jest to różnymi ustawieniami parametrów wyświetlania monitorów Klientów. produkty z naturalnych włókien barwione na ciemne kolory mogą barwić inną odzież podczas prania. Mogą również barwić jasne części ubrania podczas noszenia (zwłaszcza jeansy tzw. raw material). Szczegółowy opis i metody konserwacji produktu znajdują się na metce lub opakowaniu. Wymiary produktów są rzeczywiste a dokładność pomiaru wynosi ±2 cm.

Produkty PRE-ORDER– specjalnie oznaczone produkty, których fizycznie nie ma w sklepie a ich data premiery jest ściśle określona. W opisie produktu znajduje się dokładna data wysyłki zamówienia z produktem pre-order. Produkty nie są dostępne w ofercie cały czas, wynikają z dedykowanych współprac sklepu z innymi podmiotami (najczęściej muzycznymi).

Rozmiary produktu – są umieszczone w tabeli rozmiarów na stronie produktu. Wymiary produktów są rzeczywiste. mierzone przez pracowników sklepu a dokładność pomiaru wynosi ±2 cm. Przy wyborze rozmiaru należy brać pod uwagę fakt, że produkty z naturalnych włókien: bawełna, wełna - mogą się skurczyć po pierwszym praniu, w zależności od gramatury materiału różnice mogą sięgać od 3 do 10%.

Kod rabatowy – kod jaki czasami pojawia się przy różnych akcjach promocyjnych i marketingowych. Wpisanie i zatwierdzenie kodu rabatowego przy składaniu zamówienia umożliwia uzyskanie rabatu w wysokości podanej w informacji towarzyszącej publikacji kodu. Kod rabatowy jest ograniczony czasowo (w przypadku braku czasu obowiązywania, jest on domyślny i równy 24h). Zastosowanie kodu rabatowego jest możliwe jedynie w momencie składania zamówienia na stronie koszyka. Niektóre przecenione towary mogą być wyłączone z działania kodu rabatowego.

Newsletter– cykliczna gazetka elektroniczna wydawana przez sklep www.elpolako.pl, w której zamieszczane są m.in. informacje na temat oferty i aktualnych promocji. Newsletter jest wysyłany tylko do Klientów, którzy wyrazili chęć jego otrzymywania. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z prenumeraty newslettera.

Blog– witryna internetowa, będąca integralną częścią sklepu www.elpolako.pl na której umieszcza się aktualności i informacje o szeroko rozumianej kulturze streetwearowej.

Cena produktu – ceny produktów są podawane w PLN brutto i zawierają wszystkie należne cła i podatki - cena produktu nie zawiera ceny przesyłki. Oferta i ceny produktów ważne są do wyczerpania zapasów. Sklep www.elpolako.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach produktów oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zmiana cen produktów nie może nastąpić po złożeniu zamówienia przez Klienta.

Cena przesyłki– do ceny produktu w sklepie należy doliczyć cenę przesyłki. Cena przesyłki jest stała, zależy od kraju dostawy oraz wyboru sposobu płatności. W ramach jednego zamówienia cenę przesyłki dolicza się tylko raz. Cena przesyłki w obrębie całej Polski wynosi odpowiednio 10 zł przy przedpłacie, 15 zł przy pobraniu. Przesyłka gratis oznacza obniżenie ceny produktów o wartość kosztów wysyłki. Promocja darmowej dostawy uruchamiana jest czasowo i komunikowana kanałami informacyjnymi np. banery, komunikaty na stronie, newsletter, biuro obsługi klienta itp. Przesyłka gratis może nie łączyć się z promocją dot. kodów rabatowych. W przypadku wysyłki za granicę cena przesyłki wynosi 50 zł i w takim wypadku jest możliwa jedynie opcja przy przedpłacie, a darmowa dostawa obowiązuję powyżej 500 zł. Cena przesyłki przy zamówieniu hurtowym może być większa i zależeć od ilości i ciężaru paczek w jakich wysyłamy zamówienie hurtowe.

Zdjęcia produktów– zdjęcia produktów są wykonywane przez właściciela sklepu www.elpolako.pl. Zdjęcia produktów możliwie jak najwierniej oddają rzeczywisty ich wygląd. Informujemy jednak, że kolory mogą nieznacznie się różnić, spowodowane jest to różnymi ustawieniami parametrów wyświetlania monitorów Klientów. Nie wykonujemy zdjęć dodatkowych produktu na życzenie Klienta. Wszelkie wykorzystywanie zdjęć, kopiowanie w całości bądź fragmentach bez pisemnej zgody właściciela sklepu zabronione. A wszelkie przypadki nadużyć będą zgłaszane i rozpatrywane na drodze sądowej.

Dostępność produktów – wszystkie oferowane produkty w sklepie www.elpolako.pl są dostępne od ręki, chyba że w opisie produktu jest napisane inaczej. W wyjątkowych sytuacjach takich jak np. równoczesny zakup przez kilku Klientów tego samego produktu lub przez inny błąd techniczny sklepu może okazać się, że produkt nie będzie dostępny. W takim wypadku niezwłocznie skontaktujemy się z Klientem informując o zaistniałej sytuacji. Dla zarejestrowanych Klientów oferujemy schowek, który ostrzega gdy produkt jest na wyczerpaniu.

Opinie produktów - opinie o produktach w sklepie www.elpolako.pl są weryfikowane zgodnie z dyrektywą Omnibus od momentu jej wprowadzenia.

Schowek – element sklepu www.elpolako.pl, gdzie zarejestrowany Klient przechowuje informacje o interesujących go produktach. Jest informowany o zmianach cen i wyczerpywaniu się stanu magazynowego produktów.

Koszyk – element sklepu www.elpolako.pl, gdzie Klient przenosi produkty, które zamierza zakupić. Klient w każdej chwili może obejrzeć zawartość koszyka, dodać bądź usunąć produkty, a także przejść do procesu zakupu.

Klient – to:

  • osoba fizyczna mająca ukończony 13. rok życia, która zawiera umowę należącą do umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego jednak do czasu ukończenia 18. roku życia wymaga się zgody przedstawiciela ustawowego tej osoby do zawarcia przez nią umowy, chyba że zgodnie z przepisami prawa posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych
  • osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która składa zamówienie za pośrednictwem sklepu - zawiera umowę sprzedaży z właścicielem Sklepu i jest nim Konsument zgodnie z art. 22 [1] ustawy kodeks cywilny oraz przedsiębiorca z zastrzeżeniem specjalnych regulacji dla Klienta hurtowego
  • Klientem mogą być również osoby niepełnoletnie, które ukończyły 13 rok życia w zakresie w jakim mogą nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa (w szczególności art. 14 § 2 Kodeksu Cywilnego). Część zapisów regulaminu dotyczy tylko Konsumentów, co jest wprost określone

Rejestracja Klienta – rejestracja umożliwia zapamiętanie w bazie sklepu danych osobowych Klienta oraz historii jego zamówień. Podczas rejestracji Klient zobowiązany jest podać unikalne i znane tylko sobie hasło. Proces rejestracji jest bezpieczny i szyfrowany protokołem https. Klient jest odpowiedzialny za nieudostępnianie swojego hasła osobom trzecim oraz ponosi wszelkie ewentualne konsekwencje finansowe i prawne takiego udostępnienia.

Logowanie Klienta – proces w którym zarejestrowany Klient wprowadza swój adres mailowy oraz hasło jakie ustalił w procesie rejestracji. Proces logowania jest bezpieczny i szyfrowany protokołem https. Zalogowany Klient ma wgląd w status zamówień oraz historię swoich zamówień, a także może korzystać ze schowka, jak również swobodnie zgłaszać zwroty oraz reklamacje.

Proces zakupu– gdy Klient skompletował w koszyku swoje produkty i jest gotowy na ich zakup, może przejść do procesu zakupu gdzie precyzuje szczegóły zamówienia takie jak: adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności itp. Może również zachować wszystkie wprowadzone dane osobowe oraz historię zakupów rejestrując się i zakładając tym samym konto w serwisie.

Czas realizacji zamówienia– czas, w jakim sklep www.elpolako.pl skompletuje zamówienie i wyśle z magazynu na adres podany przez Klienta. Standardowy czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 4 dni roboczych (chyba, że jest w opisie produktu podany inny termin). W okresie świątecznym, oraz po akcjach promocyjnych typu Black Friday, Cyber Monday lub w wyniku innych zdarzeń losowych czas realizacji zamówienia może się wydłużyć. Warunkiem skutecznej realizacji zamówienia jest podanie prawidłowych danych osobowych. W celu ułatwienia doręczenia przesyłki przez kuriera sugeruje się również podanie numeru telefonu.

Czas dostawy – czas, w jakim kurier przesyłkę odebraną z magazynu dostarczy na adres podany przez Klienta. Standardowy czas dostawy od 1 do 2 dni roboczych na terenie Polski. Zdarza się, że czas ten w wyniku zdarzeń losowych zostanie wydłużony. W przypadku wysyłki za granicę, do Państw: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania (bez Kanarów), Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Monako, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy czas dostawy waha się od 3 do 5 dni roboczych. Warunkiem skutecznej dostawy zamówienia jest podanie prawidłowych danych osobowych. W celu ułatwienia doręczenia przesyłki przez kuriera sugeruje się również podanie numeru telefonu.

Zamówienie– Klient może zamówić produkty 24h na dobę za pośrednictwem sklepu internetowego. Gdy Klient w momencie składania zamówienia nie ukończył 18 lat, oświadcza, że poinformował o zamówieniu swojego opiekuna prawnego. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy właścicielem sklepu, a Klientem, z zastrzeżeniem warunków dot. klientów hurtowych i ceny hurtowej co do możliwości zmian przez właściciela sklepu cen hurtowych produktów po złożeniu zamówienia przez Klienta hurtowego i/lub przedsiębiorcę po uprzedniej konsultacji z zamawiającym. Jeżeli sklep nie może zrealizować zamówienia, wtedy niezwłocznie powiadamia Klienta o zaistniałej sytuacji.

Zamówienie PRE-ORDER - zamówienie przedpremierowe (przedsprzedaż), dotyczyć może każdego rodzaju asortymentu. Zamówienia składane są z wyprzedzeniem na produkt jeszcze fizycznie niedostępny. Wysyłka takiego zamówienia następuje tuż przed premierą produktu (informacje znajdują się w opisie produktu). Tak aby w dniu premiery kupujący miał u siebie zamówiony wcześniej produkt. Zamówienia te nie podlegają formie płatności: ZA POBRANIEM. Są realizowane niezależnie w terminie określonym w opisie produktu pre-order.

Rezygnacja z zamówienia (anulowanie zamówienia) – Klient ma prawo do rezygnacji z zamówienia do momentu wysyłki produktu, czyli opuszczenia magazynu. Należy wówczas wysłać email sklep@elpolako.pl lub telefonicznie 664 995 456 w godzinach pracy magazynu. Każde skuteczne anulowanie zamówienia potwierdzane jest e-mailowo.

Status zamówienia – jednoznacznie określa stan realizacji zamówienia. W niektórych przypadkach zmiana statusu zamówienia powoduje wysłanie do Klienta dodatkowej informacji mailowej. Podgląd statusu zamówienia możliwy jest dla zarejestrowanych klientów po uprzednim zalogowaniu się, zaś osoby niezarejestrowane otrzymują informację o statusie zamówienia drogą mailową.
Oznaczenia statusów zamówienia:
→ nowe zamówienie - lista produktów w ramach jednego zamówienia, które zostało zamówione przez Klienta i wpadło do systemu serwisu www.elpolako.pl oraz oczekuje na przyjęcie do realizacji
→ przyjęte do realizacji - oznacza, że zamówienie zostało przyjęte przez obsługę serwisu i trwa jego kompletowanie, weryfikacja oraz pakowanie
→ wysłane - oznacza, że paczka została odebrana przez firmę kurierską z siedziby sklepu www.elpolako.pl oraz jest w drodze do Klienta
→ zrealizowane - informuje nas o tym, że zamówienie oraz rachunek zostało dostarczone do Klient
→ anulowane - zamówienie, które zostało anulowane i nie będzie realizowane
→ nieodebrane - oznacza, że paczka pokonała całą drogę ze sklepu www.elpolako.pl do Klienta i w wyniku jej nieodebrania wróciła do nadawcy, czyli z powrotem do sklepu

Status płatności- jednoznacznie określa stan realizacji samej płatności do danego zamówienia. Do realizacji przekazywane są jedynie zamówienia: opłacone i za pobraniem. Czas oczekiwania na przelew wynosi 5 dni.
Oznaczenia statusów płatności:
→ oczekuje na płatność - płatność do sklepu www.elpolako.pl nie została jeszcze skutecznie dostarczona i sklep jej jeszcze nie odnotował. Dotyczy wszystkich zamówień z formą płatności przelew, przelew online, karty kredytowe/płatnicze, płatności mobilne itp.
W przypadku, w którym Klient ma pewność dokonania płatności a dostrzega nieprawidłowy status płatności, biorąc pod uwagę czas zaksięgowania płatności od 1-7 dni w zależności od sposobu, powinien niezwłocznie skontaktować się z obsługą zwrotu celem wyjaśnienia okoliczności. W tym celu zaleca się przygotowanie potwierdzenia płatności, aby proces weryfikacji był płynny.
Status ten dotyczy również płatności za pobraniem, gdyż w tym wypadku płatność zostanie uregulowana z chwilą odbioru paczki u kuriera., a następnie przekazana do sklepu www.elpolako.pl
→ opłacone - zamówienia dla których płatność została skutecznie dostarczona

Płatność – informacja o całkowitej wartości zamówienia, która obejmuje cenę towaru oraz koszty jego dostarczenia, jest każdorazowo podawana na stronie internetowej sklepu www.elpolako.pl w trakcie składania zamówienia, w tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia i złożenia przez Klienta zamówienia. Są to całkowite koszty, które Klient zobowiązany jest zapłacić wraz z należnymi podatkami i kosztami dostarczenia zamówienia, jeśli takie zostały uwzględnione. Za zamówienie można zapłacić za pobraniem, jedynie w przypadku wysyłki w obrębie Polski oraz wyboru kuriera DPD - czyli kurierowi w momencie dostarczenia zamówienia pod wskazany adres lub dokonać przedpłaty. Przedpłatę można wykonać za pomocą przelewu on-line, płatności mobilnych BLIK, Apple Pay, Google Pay lub karty kredytowej/płatniczej oraz skorzystać z płatności odroczonej PayPo. Pełne bezpieczeństwo transakcji jest gwarantowane przez wyspecjalizowaną w płatnościach internetowych firmę Przelewy24 lub Blue Media. Przedpłatę za zamówienia dostarczane poza granice Polski można dokonać również za pośrednictwem platformy PayPal.

Przesyłka – towar zamówiony w sklepie www.elpolako.pl może zostać dostarczony na wskazany przez Klienta adres na terenie Polski (w przypadku paczkomatu na adres paczkomatu wybrany przez Klienta) lub poza granicami Polski do wybranych krajów Unii Europejskiej. Skompletowane i spakowane zamówienia z naklejoną etykietą adresową jest przekazywane kurierowi. Przesyłki są dobrze zapakowane (koperty bąbelkowe, folie, kartony), owinięte taśmą firmową i ubezpieczone. Status przesyłki można monitorować na stronie DPD lub Paczkomaty InPost. Informacje dotyczące stanu przesyłki widoczne będą z chwilą dotarcia paczki do magazynu firmy kurierskiej, około godzin wieczornych w dniu nadania. W przypadku, gdy kurier dostarczy Klientowi uszkodzoną przesyłkę należy odmówić odbioru lub otworzyć ją w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia braku czy uszkodzenia przesyłki prosimy sporządzić protokół stanu przesyłki i towaru, oraz prosimy skontaktować się z obsługą sklepu. Sklep niezależnie od procedury trwającej u kuriera dośle brakujący produkt lub zwróci jego równowartość przelewem. Przedsiębiorca i Klient hurtowy jest zobowiązany otworzyć i zbadać stan przesyłki i jej zawartość po otrzymaniu.

Wysyłka zamówienia– zamówione produkty są wysyłane za pośrednictwem dwóch firm kurierskich:

  • DPD - wysyłki zamówień za pobraniem realizowane wyłącznie na terenie Polski. Zamówienia z przedpłacone na konto wysyłane są do Polski oraz do wymienionych krajów: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania (bez Kanarów), Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Monako, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy
  • Paczkomaty InPost - wysyłki zamówień do paczkomatów realizowane są wyłącznie za przedpłatą (czyli usługa nie dotyczy pobrań). Adresem dostawy będzie adres paczkomatu, który Klient wybrał w czasie składania zamówienia i wybór swój zatwierdził. Usługa Paczkomaty InPost dostępna jest wyłącznie na terytorium Polski.

ZWROT (odstąpienie od umowy) – (dotyczy wyłącznie Konsumenta) jeśli otrzymany produkt z jakichś względów nie spełnia oczekiwań, Konsument może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od daty otrzymania zakupionej rzeczy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

ZWROT można złożyć za pomocą dostępnego na stronie formularza online. Skorzystać z tej opcji mogą:

  • Klienci niezarejestrowani, tj. nie posiadający konta w serwisie - wystarczy, że w odpowiednim miejscu podadzą NUMER ZAMÓWIENIA wskazany we wcześniejszym potwierdzeniu złożenia zamówienia (nie mylić z numerem transakcji nadesłanej przez system płatności) wraz z ADRESEM E-MAILOWYM na które złożono zamówienie. W przypadku jakichkolwiek trudności zachęcamy do kontaktu z biurem obsługi Klienta
  • Klienci zarejestrowani, którzy z poziomu Moje Konto → Szczegóły zamówienia → mogą utworzyć informacje klikając przycisk 'Utwórz zgłoszenie'

    Po kliknięciu w przycisk 'UTWÓRZ ZGŁOSZENIE', Klient jest proszony o wybór typu zgłoszenia: ZWROT, po jego wybraniu wyświetla się lista produktów z zamówienia. Przy odpowiednim produkcie Klient powinien kliknąć przycisk 'ZWRÓĆ PRODUKT'. Następnie rozwinie się lista z podsumowaniem zwracanych produktów oraz kosztów do zwrotu.

    Po zatwierdzeniu operacji (przejdź dalej) Klient proszony jest o uzupełnienie danych potrzebnych do wykonania operacji:
    a) nr konta → dane odbiorcy oraz numer konta
    b) powód zwrotu → wybór z rozwijanej listy
    Nadmieniamy, że dane Klienta: imię, nazwisko, email, adres, telefon, są uzupełnione automatycznie, niemniej Klient ma możliwość ich edycji oraz weryfikacji.

    Po uzupełnieniu danych i kliknięciu w przycisk 'ZATWIERDŹ ZWROT', Klient jest przenoszony do widoku podglądu składanego zwrotu. Po kliknięciu w przycisk 'ZAPISZ', operacja zostaje wykonana i zatwierdzona. Klient jest proszony o pobranie formularza w pdf i dołączenia go do przesyłki.

    Pamiętaj o zatwierdzeniu i zapisaniu zwrotu, aby operacja była wykonana oraz o oznaczeniu paczki czytelnie imieniem i nazwiskiem (mile widziany numer zwrotu) na przesyłce zwrotnej, aby można ją było łatwo, szybko zidentyfikować i obsłużyć.

    Zwracamy uwagę, że zgłoszenie zwrotu możliwe jest po faktycznym odebraniu paczki i wygenerowaniu przez system rachunku do danego zamówienia. Dlatego prosimy o cierpliwość, jeśli komunikacja między firmą kurierską (doręczenie paczki, następnie wysłanie powiadomienia do nas) a dostarczeniem rachunku (sklep przyjmuje powiadomienie od firmy transportowej i wysyła rachunek e-mailowo) nieco się wydłuża. Wciąż pracujemy nad rozwojem serwisu i udoskonalamy wszelkie procesy. Za ewentualne trudności przepraszamy.

    Opakowanie produktu może być zastępcze, powinno jednak w takim samym stopniu jak opakowanie oryginalne chronić produkt przed uszkodzeniem podczas przesyłki. Etykiety oraz taśmy klejącej prosimy nie naklejać bezpośrednio na oryginalne pudełko z obuwiem. Proszę owinąć je papierem lub folią (np. streczem) lub włożyć do innego kartonu. Etykiety prosimy naklejać na wcześniej zabezpieczone pudełko. Nie przyjmujemy paczek za pobraniem.

    W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy należy poinformować sklep@elpolako.pl np. zgłoszeniem zwrotu wykonanym w serwisie lub pocztą elektroniczną na adres: sklep@elpolako.pl o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia. W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia produktu do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

    Szczegółowe prawa Konsumenta określa ustawa. Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827), prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w szczególności w odniesieniu do umów:
    → o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy
    → w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
    → w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
    → w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    →w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
    → w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
    → w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
    → o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

REKLAMACJA – sprzedawca jest obowiązany dostarczyć rzecz bez wad. Ponosimy odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu w zakresie określonym w art. 556 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014, poz. 121). Jeśli zakupiony produkt posiada wady, które nie były zauważone przy weryfikacji, prosimy skorzystać z prawa reklamacji i odesłać produkt (w stanie nienaruszonym, takim jaki otrzymano). Opakowanie Produktu może być zastępcze, powinno jednak w takim samym stopniu jak opakowanie oryginalne chronić produkt przed dodatkowym uszkodzeniem podczas przesyłki.

REKLAMACJĘ można złożyć za pomocą dostępnego na stronie formularza online. Skorzystać z tej opcji mogą:

  • Klienci niezarejestrowani, tj. nie posiadający konta w serwisie - wystarczy, że w odpowiednim miejscu podadzą NUMER ZAMÓWIENIA wskazany we wcześniejszym potwierdzeniu złożenia zamówienia (nie mylić z numerem transakcji nadesłanej przez system płatności) wraz z ADRESEM E-MAILOWYM na które złożono zamówienie. W przypadku jakichkolwiek trudności zachęcamy do kontaktu z biurem obsługi Klienta
  • Klienci zarejestrowani, którzy z poziomu Moje Konto → Szczegóły zamówienia → mogą utworzyć informacje klikając przycisk 'Utwórz zgłoszenie'

    Po kliknięciu w przycisk 'UTWÓRZ ZGŁOSZENIE', Klient jest proszony o wybór typu zgłoszenia: REKLAMACJA, po jego wybraniu wyświetla się lista produktów z zamówienia. Przy odpowiednim produkcie Klient powinien kliknąć przycisk 'REKLAMUJ PRODUKT'. Następnie rozwinie się lista z podsumowaniem.

    Po zatwierdzeniu operacji (przejdź dalej) Klient proszony jest o uzupełnienie danych potrzebnych do wykonania operacji:
    a) nr konta → dane odbiorcy oraz numer konta
    b) powód reklamacji → wybór z rozwijanej listy
    Nadmieniamy, że dane Klienta: imię, nazwisko, email, adres, telefon, są uzupełnione automatycznie, niemniej Klient ma możliwość ich edycji oraz weryfikacji.

    Po uzupełnieniu danych i kliknięciu w przycisk 'ZATWIERDŹ REKLAMACJĘ', Klient jest przenoszony do widoku podglądu składanej reklamacji. Po kliknięciu w przycisk 'ZAPISZ', operacja zostaje wykonana i zatwierdzona. Klient jest proszony o pobranie formularza w pdf i dołączenia go do przesyłki.

    Prosimy bezwzględnie pamiętać oznaczeniu paczki czytelnie imieniem i nazwiskiem (mile widziany numer reklamacji), aby można ją było łatwo, szybko zidentyfikować i obsłużyć.

    Zwracamy uwagę, że zgłoszenie reklamacji możliwe jest po faktycznym odebraniu paczki i wygenerowaniu przez system rachunku do danego zamówienia. Dlatego prosimy o cierpliwość, jeśli komunikacja między firmą kurierską (doręczenie paczki, następnie wysłanie powiadomienia do nas) a dostarczeniem rachunku (sklep przyjmuje powiadomienie od firmy transportowej i wysyła rachunek e-mailowo) nieco się wydłuża. Wciąż pracujemy nad rozwojem serwisu i udoskonalamy wszelkie procesy. Za ewentualne trudności przepraszamy.

    Opakowanie produktu może być zastępcze, powinno jednak w takim samym stopniu jak opakowanie oryginalne chronić produkt przed uszkodzeniem podczas przesyłki. Etykiety oraz taśmy klejącej prosimy nie naklejać bezpośrednio na oryginalne pudełko z obuwiem. Proszę owinąć je papierem lub folią (np. streczem) lub włożyć do innego kartonu. Etykiety prosimy naklejać na wcześniej zabezpieczone pudełko. Nie przyjmujemy paczek za pobraniem.

    Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.
    Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktu, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

    Jeżeli produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy produkt na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniany lub naprawiany przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.

    Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
    Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

    Sprzedawca może odmówić spełnienia żądania Kupującego jeśli doprowadzenie do zgodności z umową wadliwej rzeczy w sposób wybrany przez Kupującego:
    → jest niemożliwe
    → w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową, wymagałoby nadmiernych kosztów
    → gdy koszty wymiany lub naprawy przewyższają cenę rzeczy sprzedanej- w przypadku gdy kupującym jest przedsiębiorca

    Konsument może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.

    W ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki zwrotnej z reklamowanym produktem rozstrzygamy zasadność Reklamacji (dotyczy Konsumenta).
    W przypadku uznania Reklamacji produkt zostaje naprawiony bądź wymieniony na identyczny pozbawiony wad w rozsądnym czasie. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, zwrot pieniędzy nastąpi niezwłocznie. Zwracamy również koszty wysyłki jakie ponosi Klient. Koszty przesyłki powinny być uzasadnione także ekonomicznie dlatego proponujemy aby skorzystać z usług Poczty Polskiej. Nie przyjmujemy paczek za pobraniem.
    W przypadku nieuznania reklamacji produkt jest odsyłany do Klienta w niezmienionym stanie. Klient może odwołać się od niekorzystnej dla niego decyzji do polubownego sądu konsumenckiego, a także do sądu powszechnego. Szczegółowe prawa konsumenta określa ustawa.

Konserwacja i Użytkowanie (dotyczy odzieży i obuwia)– produkty należy użytkować zgodnie z ich przeznaczeniem. W procesie użytkowania produkty naturalnie się zużywają szczególnie w miejscach zgięć, w częściach odpowiedzialnych za kontakt z innymi powierzchniami. W celu minimalizacji procesów zużycia produkty należy regularnie czyścić i konserwować - m.in. zgodnie z zaleceniami na metce. Produkty kolorowe mogą barwić i należy je prać z Produktami o podobnych kolorach. Zaleca się pranie Produktów odwróconych na lewą stronę. Produkty z aplikacjami należy prasować na lewej stronie. Należy unikać bezpośredniego prasowania aplikacji i nadruków na Produkcie. Ciemne jeansy mogą farbować obuwie w trakcie użytkowania - zaleca się przed pierwszym założeniem wyprać ręcznie z dodatkiem niewielkiej ilości octu spożywczego. Futra i kurtki skórzane i wełniane należy czyścić chemicznie w wyspecjalizowanych punktach. Czapki typu fullcap należy czyścić specjalnym zestawem czyszczącym bądź szczoteczką z niewielką ilością wody i mydła - należy unikać przemoczenia. Produkty z wełny należy prać w niskiej temperaturze używając wyspecjalizowanych detergentów lub czyścić chemicznie. W trakcie konserwacji produktów z naturalnych włókien: bawełna, wełna - produkty mogą się skurczyć po pierwszym praniu. W zależności od gramatury materiału różnice mogą sięgać od 3 do 10%. Produkty nienależycie konserwowane lub używane wbrew instrukcji mogą ulec zniszczeniu lub uszkodzeniu za które nie będzie odpowiadał Sklep.

Informacje znajdujące się na stronach internetowych są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszego regulaminu dużą literą należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w regulaminie.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosowane będą przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U.z 2014, poz. 121 z późn. Zm. ) a w przypadku Klientów będących konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2014r., poz. 827).

Konsument jako Klient sklepu www.elpolako.pl ma prawo skorzystania z pozasądowego rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia swoich roszczeń konsumenckich, które polegają m.in. na:
a) prawie do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a sklepem www.elpolako.pl
b) prawie do skierowania wniosku do stałego polubownego sądu konsumenckiego, który działała przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej o rozstrzygnięcie sporu dotyczącego zawartej umowy sprzedaży

Skorzystanie z ww. praw jest dobrowolne i zarówno Konsument jak i sklep www.elpolako.pl celem zastosowania jej powinni wyrazić zgodę na to postępowanie.

Konsument jest informowany o tym, że regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).

Wniosek Konsumenta do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej może dotyczyć wniosku o mediację, wniosku o rozpoznanie sprawy przed polubownym sądem konsumenckim. Wskazane instytucje w swoich jednostkach oraz na stronach internetowych powinni udostępniać wzory wniosków.

Dokładne informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur udostępniane są Konsumentom w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

  • www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
  • www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
  • www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.

Konsument w zakresie sporu transgranicznego ma prawo korzystania z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Adresy tych instytucji dostępne są na stronie internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego www.konsument.gov.pl.

Sklep www.elpolako.pl informuje, że zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany niniejszego regulaminu. O treści zmian regulaminu Klient sklepu zostanie poinformowany przez umieszczenie na stronie internetowej sklepu informacji, ze wskazaniem zmian Regulaminu. Wiadomość o zmianie regulaminu na stronie sklepu zostanie zachowana przez okres co najmniej 14. dni kalendarzowych.

Klienci, zarejestrowani i posiadający Konto w sklepie www.elpolako.pl zostaną również powiadomieni o zmianie Regulaminu przez przesłanie na ich adres poczty elektronicznej (adres e-mail), podany w formularzu rejestracji, informacji o zmianach Regulaminu, nie później niż na 14. dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmiany Regulaminu.

Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie podanym wraz z informacją o zmianie Regulaminu, nie wcześniej jednak niż po upływie 14. dni kalendarzowych od dnia zawiadomienia o zmianie Regulaminu na stronie internetowej.

Zmieniony Regulamin będzie wiązać Klienta, który zarejestrował Konto Klienta w sklepie internetowym, o ile w przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Klient nie oświadczy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o zmianie Regulaminu o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi rejestracji konta.

W razie zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie umowy, zamówienia i rezerwacje złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy, złożenia zamówienia

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 24.04.2023 i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.